Day seven & eight

Bara för att jag skrev att jag skulle ladda upp ett gäng med bilder så valde blogg.se att inte fungera. Men nu så!
 
Kom precis hem efter att tagit sight seeing-bussen till Trader's Joe där vi storhandlar mat. Tog tillfället i akt nu när vi hade biljetter och cirka 25 graders värme i luften. Riktigt trevligt, haha!
Jag och min nuvarande sambo, Therese har köpt på oss allt ifrån frukt och bär, till micromat och sushi. Trots att vi inte har någon spis utan bara micro, så fungerar det bra. Vi har t.o.m. köpt tacos!
 
Både igår och idag har vi varit ute precis hela dagen. Igår tog vi oss till Fishermans Wharf och Pier 39. Fy fasiken vad fint där är! Är uppbyggt som en egen liten stad med mysiga restauranger och små butiker. Så vi hade mycket att göra och titta på. Vi köpte godis på Candy Baron, fotograferade Alcatraz från piren och Kitty skaffade en tatuering inne på Club Tattoo. Sen tog vi bussen bort mot Golden Gate Bridge. Hur mäktigt var inte det då? Trodde verkligen inte att den var SÅ stor! Vi tog hundratals bilder både på bron och alla segelbåtar. Knäppte även en bild på några japander som ville vara med. Händelserik dag det här.
MEN - jag får ju inte glömma Bubba Gump, där vi åt middag! Tror jag aldrig ätit så mycket räkor i hela mitt liv, haha! Luktade firre på långt håll om oss när vi gick ut därifrån. Speciellt jag och Hanna som åt Shrimper's Heaven. Ett litet plus var ju även att den lille servitören gillade svenska tjejer så han gav oss sitt nummer ifall vi "wanna hang out". Hoppas på gratis mat på Bubba hädanefter!
 
Idag var vi uppe med tuppen för Isabelle hade en photoshoot med en av eleverna på skolan. Så fort de hade kommit igång, gick vi andra vidare och kollade runt lite där vi inte gått tidigare. Tillexempen China Town! San Franciscos China Town är det andra största i USA, där det finns alla mängder av krimskrams och restauranger. Kändes verkligen som vi hamnat i Kina där ett tag, då temperaturen skjöt i höjden!
 
Nu är klockan 18.10 här och vi ska strax börja fixa med maten. Idag blir det micromat med namnet "Healthy Choice". Sesamkyckling om jag minns rätt? Sen ikväll blir det filmmys uppe hos de andra.
 
Love.
 
Therese på bussen
Bank of America
Pier 39
Alcatraz - som vi förmodligen ska besöka i veckan!
Candy Baron levererade!
Golden Gate Bridge
Bubba Gump!
Kitty tatuerade sig hos världens kanske snyggaste kille, Jared.

Kommentarer
Postat av: Pappa Tommy

Se om det fungerar : Miss Li helt fantastisk !!
lite svenskt är aldrig fel...

2012-11-07 @ 11:04:21
Postat av: Pappa Tommy

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=s%C3%A5%20mycket%20b%C3%A4ttre%20miss%20lee&source=web&cd=1&cad=rja&sqi=2&ved=0CCQQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.tv4.se%2Fs%25C3%25A5-mycket-b%25C3%25A4ttre%2Fklipp%2Fmiss-li-har-kommer-natten-2230058&ei=rjGaUKTYBYnZ4QSb0oDwBA&usg=AFQjCNFbn3Cw3sqw8FDueLn_VVFcc2fJNg

2012-11-07 @ 11:05:40
Postat av: Pappa Tommy

Ellerså kolla på "Så mycket bättre" på youtube.

2012-11-07 @ 11:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0