Day four - sight seeing

Vilken dag vi har haft! Började med sovmorgon, sen gick vi ner till receptionen och frågade om lite finare områden än O'Farrel Street där vi bor. Vår gata beskrivs som downtown, där alla sk. "orginal" finns. D.v.s. pensionerade hippies, höga uteliggare och lite annat. Vad jag menar med "lite annat" är den typen av människor som menar på att det bara finns ett kön. Att mannen och kvinnan är ett. Jodå, vi har sett deras plakat med budskap i deras nakenparad. Ja, nakenparad.
 
Åter till vår fantastiska dag! Idag valde vi att ta till vänster istället för höger utanför hotellet. Så vi hade alla pundarna bakom oss på andra sidan gatan. Det var helt sjukt hur mycket lugnare det blev bara vi gick hundra meter! Inga polissirener som tutade eller flummiga luffare som skriker "God loves you" mitt i ansiktet på en. Finfina bilar bara gled förbi och solen sken precis hela tiden.
 
Efter att ha gått och fotograferat varenda hus, hittade vi en gullig restaurang med uteservering mitt i solen. Åt hur gott som helst och jag vet inte hur många gånger vi sa; varför kan vi inte bo här?!
 
Gick sedan vidare för lite shopping. Blev American Apparel för min del. Är supernöjd! 
När vi kände oss färdiga med stan började vi flåsa upp för alla dessa backar! Förstår verkligen inte hur man lyckas parkera i ca 75' vinkel? Helt sinnessjukt vad impad jag är! Vi gick upp mot Japan Town, som jag tror förklarar sig själv vad det är ganska bra? Vi började leta upp en biograf vid namn Kabuki som vi blivit tipsade om av vår lille receptionist på hotellet. Så vi klampade in och valde film efter första bästa trailer, som blev The perks of being a wallflower. Den filmen, på riktigt, kan vara något utav det finaste jag någonsin har sätt! Hade kunnat beskriva varenda detalj och känslor som strömmade men undviker det för att inte börja storgråta igen. Se den!!
 
Så nu ligger vi här i sängen igen. Kommit hem säkert utan att behöva hålla extra hårt i väskan eller hålla andan för att undvika andas in allt skit och mög som människorna här faktiskt röker.
På vägen hem hittade vi ett Diner Place. det ligger bara gatan upp, med 50-tals inspirerad inredning, milkshakes, burgers, you name it! Kanske blir vårt nya favvo-ställe?
 
 
Inatt kommer vi sova riktigt gott. Puss o kram
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sofia

Var det en japansk film ni såg ?
Vilka härliga bilder!
puss o kram

Svar: nej en amerikansk, bara i ett japanskt område! puss
hellostyle.blogg.se

2012-11-02 @ 14:53:17
Postat av: Pappa Tommy

Låter som en skön dag :))
Fina bilder, fint väder och inte minst fina tjejer !!

Svar: riktigt skön dag! :))
hellostyle.blogg.se

2012-11-02 @ 15:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0