Day five

 
Gissa vem som är trött i fötterna idag? Gick upp lite tidigare för att gå till skolan för och se om det var något på gång framöver. Fick reda på att vi ska hjälpa en student tidigt imorgon bitti med en photoshoot vid Washington Square, då vi ska styla en manlig modell i morgonljuset. Låter ganska bra. Jag klagar inte på den punkten.
 
Fick iallafall en ledig dag, då vi valde att gå mot Hayes Street, som ligger några kvarter bort. Det var jättefint väder idag igen, så vi gick där med våra solbrillor och kollade in alla söta cafeér och inredningsbutiker + lite palmer. Kändes verkligen som vi var i Kalifornien då!
När vi kommit ner till innerstan igen, valde vi att söka upp Macy's och The Cheesecake Factory. Vi tog hissen enda upp och fick platser ute på takterassen. Så himla fint och jättetrevlig personal. Åt kanske världens godaste stenugnsbakade pizza (förlåt mamma din är också jättegod). Avslutade det hela med att testa deras cheesecake. Jag kan ju säga att det hade räckt för ett helt fotbollslag att dela på min Reese's peanut butter chocolate cheesecake. Fem tuggor sen var jag mätt, men attans var god den var!
 
Sen fortsatte vi med shoppingen. Blev några finfina fynd inne på Forever 21 för min del. Kom även hem med en liten ask från Marc Jacobs också, tihihi!
 
Nu när vi har störtat i sängen ännu en gång, sitter jag och Therese här med varsin dator i knäet och nynnar på Eloise. Ska strax fixa lite käk. Idag blir det microlasange med sallad, nomnom! Vi är så himla lyckliga över att vi äntligen har köpt bestick till rummet. Här finns verkligen inga användbara köksredskap, bara en påse i ett skåp med kvarglömda kakor från någon tidigare gäst. Vi gissade på att det helt klart var något vapen eller knark som låg där. Märker ni hur skadade vi blir av området vi bor i? Hahaha!
 
Nu ska jag kila. Later!
 
Tittade vilka vi hittade på Hayes Street!
Ohoho
Störst cheesecake vinner
Utsikt från restaurangen
Fina tjejer! Mäkta vad Hanna är förväntansfull, haha!
Namnam!
Jo, men tjena!
"Nu är det dags, tjejer"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0